Page 111 - matematica_I
P. 111
2. Uneşte corespunzător evenimentele cu anotimpul în care se
petrec. Discutaţi în clasă despre aceste evenimente.
1 Iunie vară Crăciunul
Paştele iarnă • Un an are patru
anotimpuri.
toamnă 1 Martie • Un anotimp are
Începerea primăvară Vacanţa mare 3 luni.
şcolii
3. Colorează cu portocaliu lunile de primăvară, cu verde lunile de
vară, cu galben lunile de toamnă şi cu albastru-deschis lunile de
iarnă. • Iarna este sezonul
cu cele mai scurte
iunie decembrie aprilie ianuarie octombrie august zile şi cele mai
scăzute temperaturi.
martie septembrie noiembrie iulie mai februarie
• Toamna, frunzele
se îngălbenesc din
4. Observă tabelul: cauza temperaturilor
scăzute şi a luminii
reduse.
• Primăvara, datorită
G = 8 R = 5 C = 3 umidității din aer,
simțul mirosului este
mai dezvoltat.
ANA MARA NELU
Luni C C G G R C
Marţi G G C
Miercuri R C
Joi R R C C G R R
• Câte păsări a hrănit Nelu joi?
• În ce zi a hrănit Mara cele mai multe păsări?
• Câte păsări a hrănit Ana marţi şi joi? • Numeşte ano tim pul
• Câte păsări a hrănit în total Mara? în care ai:
• Cu câte păsări a hrănit Nelu mai mult joi decât luni? – vacanţa de Crăciun;
• Câte păsări au hrănit luni copiii? – vacanţa mare.
109

