Page 81 - matematica_I
P. 81
Priveşte cu atenţie talerele balanţei şi răspunde la întrebări.
a) b)
• Când scad un nu-
măr format din U
• Care cutie este mai grea, • Câte cuburi sunt pe dintr-un număr cu
dacă globurile sunt la fel? fiecare taler? mai puţine U:
• Dar mai uşoară? De ce? a) împrumut o zece;
b) scad U din zece;
DESCOPĂR: c) scad zecile rămase.
Balanţa este în echilibru atunci când pe talere sunt greu tăţi • Aflu numărul ne cu-
noscut, folosind
egale. metoda balanţei.
Metoda balanţei:
• Pot echilibra balanţa în două feluri:
A a) Pun 27 de cuburi pe talerul B. Numă-
rul de cuburi de pe ambele talere va fi egal.
33 + ? = 30
30 – 23 = 27
B
33 + 27 = 30
b) Iau 27 de cuburi de pe talerul A. Nu mărul
de cuburi de pe ambele talere va fi egal. • Aplicând metoda
30 – 2? = 23 balanţei, rezolvă
30 – 23 = 27 exerciţiile:
30 – 27 = 23 90 – ? = 9
4 + ? = 40
5. Rezolvă, după modelul de mai sus: ? + 7 = 50
a) 70 – ? = 4 b) 5 + ? = 90 c) ? + 7 = 60 80 – ? = 2
___________ ___________ ___________ • Luca are 40 de
___________ ___________ ___________ bomboane. După ce
îşi serveşte colegii de
6. Anca are 50 de piese Lego. După ce îi dă fratelui ei câteva,
rămâne cu 9 piese. clasă cu câte o bom-
Câte piese îi dă fratelui? (Rezolvă folosind metoda balanţei.) boană, îi rămân 7.
Câți colegi are
7. Victor a strâns 8 cartonaşe cu animale. Luca?
Câte cartonaşe îi mai trebuie pentru a avea întreaga colecţie Câți copii sunt în
de 70? clasă?
79

