Page 68 - matematica_II
P. 68
CUVINTE-CHEIE D. ÎNMULŢIREA ÎN CONCENTRUL 0–100
l Adunare repetată
l Termeni egali
l Înmulţire 1 Legătura dintre adunarea repetată de termeni egali
l Semnul „∙” şi înmulţire
l Factor l Ștefania a cules cireşe şi le-a pus pe masă. Observă desenul şi
l Produs spune câte cireşe a cules.
2 + 2 + 2 = 3 ∙ 2 2 + 2 + 2 + 2 + 2 =
{
4 + 2 + 2 + 2 =
{
l Cum ai calculat? 6 + 2 + 2 =
{
l Ce termeni ai adunat? 8 + 2 = 10
2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 5 ∙ 2
l De câte ori s-a repetat termenul 2?
5 ∙ 2 = 10
5 ∙ 2 se citeşte 5 ori 2 factor 1 factor 2 produs
5 înmulţit cu 2
l Urmăreşte axa de mai jos:
0
MĂ JOC
l Formează trei 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
grupe de câte trei 1. Priveşte imaginea de mai jos şi răspunde la întrebări:
beţişoare, apoi scrie
operaţia corespun-
zătoare sub formă
de adunare şi de în-
mulţire.
l Repetă procedeul a) Pe ce frunză se opreşte broscuţa după a treia săritură?
şi când ai: b) Scrie fiecare rezolvare sub formă de adunare repetată şi sub
– 4 grupe de câte 2 formă de înmulţire.
beţişoare; c) Care dintre cele două operaţii este mai simplu de scris? De ce?
– 2 grupe de câte 5
beţişoare; 2. l Scrie ca sumă de doi termeni egali fiecare dintre numerele 6, 8,
– 6 grupe de câte 2 10, 12, 14, 16, 18, 20.
beţişoare. l Reprezintă operaţiile scrise pe axa numerelor sau pe numărătoare.
66

