Page 68 - matematica_II
P. 68

CUVINTE-CHEIE             D. ÎNMULŢIREA ÎN CONCENTRUL 0–100
       l Adunare repetată
       l Termeni egali
       l Înmulţire                1  Legătura dintre adunarea repetată de termeni egali

       l Semnul „∙”                  şi înmulţire
       l Factor                  l Ștefania a cules cireşe şi le-a pus pe masă. Observă desenul şi
       l Produs                  spune câte cireşe a cules.


       2 + 2 + 2 = 3 ∙ 2                                                       2 + 2 + 2 + 2 + 2 =
                                                                                    {
                                                                                  4 + 2 + 2 + 2 =
                                                                                      {
                                 l Cum ai calculat?                                  6 + 2 + 2 =
                                                                                        {
                                 l Ce termeni ai adunat?                                 8 + 2 = 10
                                                                               2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 5 ∙ 2
                                 l De câte ori s-a repetat termenul 2?
                                                                                     5 ∙ 2 = 10


                                 5 ∙ 2 se citeşte     5 ori 2                factor 1     factor 2     produs
                                                      5 înmulţit cu 2


                                 l Urmăreşte axa de mai jos:




                                   0
       MĂ JOC

       l  Formează trei               1    2     3    4    5     6     7    8    9    10 11      12
       grupe de câte trei        1. Priveşte imaginea de mai jos şi răspunde la întrebări:
       beţişoare, apoi scrie
       operaţia corespun-
       zătoare sub  formă
       de adunare şi de în-
       mulţire.


       l Repetă procedeul           a) Pe ce frunză se opreşte broscuţa după a treia săritură?
       şi când ai:                  b) Scrie fiecare rezolvare sub formă de adunare repetată şi sub
       – 4 grupe de câte 2       formă de înmulţire.
       beţişoare;                   c) Care dintre cele două operaţii este mai simplu de scris? De ce?
       – 2 grupe de câte 5
       beţişoare;                2. l Scrie ca sumă de doi termeni egali fiecare dintre numerele 6, 8,
       – 6 grupe de câte 2       10, 12, 14, 16, 18, 20.
       beţişoare.                   l Reprezintă operaţiile scrise pe axa numerelor sau pe numărătoare.



                                                                      66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73