Page 10 - biologie_VI
P. 10

8



           B. Completează desenul, care reprezintă un ecosistem natural acvatic, cu noțiunile care se potrivesc, conform modelelor date.
             .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . (10 puncte)
                              broască/amfibian  ................/insectă         nufăr/ecosistem ................




          .............../
          sediul fotosintezei
                                                                                                         ................/
                                                                                                         producător
                                                                                                         primar












                                               pește/animal ................  triton/consumator secundar
           C. Adevărat sau fals   .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .(20 de puncte)
           Estimează ce s-ar întâmpla dacă merii dintr-o livadă ar fi atacați de un parazit.



           a. Producția de mere ar fi afectată, deoarece larvele parazitului au atacat florile pomilor. A/F
           b. Efectivele păsărilor insectivore s-ar putea diminua. A/F
           c. Creșterea și dezvoltarea plantelor nu ar mai avea loc. A/F
           d. Efectivele de grauri ar putea crește. A/F


           e. Livada ar fi vizitată de multe insecte, precum albine și fluturi. A/F
           Argumentează răspunsurile date.
           Subiectul al III-lea   .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .   (20 de puncte)
              Realizează un text, de 4–6 rânduri, în care să utilizezi, în mod corect și coerent, următoarele noțiuni: ecosistem, plante,
           animale, fotosinteză, respirație, protecția mediului, menținerea sănătății, în corelație cu unul dintre ecosistemele studiate în
           anul școlar trecut. Găsește un titlu adecvat (te poți inspira și din imaginea de mai jos).

















                            Autoevaluare                                     Punctaj acordat
            Itemii au fost rezolvați: în totalitate/parțial/deloc.
            Rezolvând cerințele, am învățat …………………… .  I .  A. 2 p. x 2 = 4 p.  B. 2 p. x 5 = 10 p.  C. (3 p. x 4) + (2 p. x 2) = 16 p.
            Am întâmpinat dificultăți la …………………… .     II . A. 2,5 p. x 4 = 10 p.  B. 2 p. x 5 = 10 p.  C. (2 p. x 5) + (2 p. x 5) = 20 p.

                                                        III . 20 p.
            Aș obține rezultate mai bune, dacă …………………… .                                            10 p. din oficiu

            Mă simt
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15