Page 129 - biologie_VI
P. 129
EVALUARE 127
B. Imaginea prezintă tipuri diferite de celule. Identifică cele trei tipuri de celule notate de la 1 la 3 și componente ale aces-
tora notate de la 4 la 10, după modelul dat : 11 – ribozomi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (10 puncte)
1. ………………/4. ……………………………………............................................
2. ………………………/5. ………………../6. ………………………/7. ……………
3. ……………../8. ……………./9. ………………/10. …………
1. 2. 3.
C. Larva fluturelui se hrănește cu diferite părți ale plantelor. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (10 puncte)
1. Estimează ce se va întâmpla cu planta, dacă omida va consuma părți din tul-
pină? Ce funcții ale acesteia vor fi afectate?
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
2. Dar dacă larva se va hrăni cu majoritatea frunzelor plantei?
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
D. Problemă . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .(10 puncte)
Știind că o plantă are 30–60 stomate/cm frunză, calculează câte stomate se pot afl a, în medie, pe o frunză cu suprafața de
2
15 cm ? Câte stomate pot rămâne funcționale, dacă omida mănâncă o suprafață de 4 cm din frunză?
2
2
Subiectul al III-lea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (20 de puncte)
Observă cu atenție imaginea alăturată și alege varianta care grupează enunțurile corecte. Argumentează răspunsul.
I . 1 – pompează sângele care ajunge la 2, de unde preia oxigenul.
II . 3 – digeră glucidele care pot fi absorbite sau fermentate în 6.
III . 4 – produce bila care digeră proteinele.
IV. 5 – filtrează sângele, producând urina.
1. 2. 3.
A . I. și IV. B . III. și IV.
C . II. și III. D . I. și III.
4. 5. 6.
Autoevaluare Punctaj acordat
Itemii au fost rezolvați: în totalitate/parțial/deloc.
I . A. 1 p. x 4 = 4 p . B. 2 p. x 5 = 10 p. C. (2 p. x 5) + (3 p. x 2) = 16 p.
Rezolvând cerințele, am învățat …………………… . II . A. 2,5 p. x 4 = 10 p. B. 1 p. x 10 = 10 p. C. 5 p. + 5 p. = 10 p.
Am întâmpinat dificultăți la …………………… . D. 5 p. + 5 p. = 10 p.
III . 5 p. + 15 p. = 20 p.
Aș obține rezultate mai bune, dacă …………………… .
10 p. din oficiu
Mă simt

