Page 127 - biologie_VI
P. 127
RECAPITULARE 125
IV. Realizează un minieseu intitulat „Relații între funcțiile de nutriție la plante și animale”.
Pentru aceasta: precizează relațiile dintre fotosinteză, respirație, circulație și transpirație la plante; identi-
fică modul în care circulația face legătura între digestie, respirație și excreție la animale.
Grupa 4 – Creații artistice (realizare poster)
Turul galeriei
⚫ Formează o grupă cu încă patru colegi. Se vor forma mai multe grupe.
⚫ Completați cinci bilete cu următoarele noțiuni: fotosinteză, digestie, respirație, circulație, excreție.
⚫ Trageți la sorți/extrageți fiecare câte un bilet.
⚫ Reprezentați printr-un desen pe o foaie A4 procesul al cărui nume l-ați extras.
⚫ Pe o foaie de flip chart, lipiți cele cinci desene, astfel încât să existe o legătură între ele.
⚫ Prezentați colegilor și profesorului produsul final.
⚫ Realizați eventuale corecturi, în urma feedbackului primit din partea acestora.
⚫ Parcurgeți un tur al clasei pentru a observa modul de rezolvare a sarcinilor de lucru ale celorlalte grupe.
Lucrăm suplimentar
S.O.S. grădina!
Pentru amenajarea grădinii am cumpărat plicuri cu semințe de flori, am decupat diagramele de plan-
tare și pe cele cu caracteristicile plantei, dar pentru asta am nevoie de ajutor. Ca urmare:
1. Descrie în cuvinte instrucțiunile de plantare de pe imaginile notate cu A și B.
2. Asociază instrucțiunile de plantare (A, B) cu descrierea plantelor (a, b). Argumentează răspunsul.
3. De ce plantele trebuie plantate la distanțe diferite? Cum poate influența acest lucru fotosinteza?
B.
A.
a. Plantă bienală. Înălțimea plantei: 10 cm. Preferă semiumbra. Necesită pământ de grădină
fertil. Utilizare: grupuri, flori tăiate.
b. Plantă anuală. Înălțime: 30 cm. Preferă locurile însorite. Necesită soluri ușoare, bine struc-
turate. Utilizare: stâncării, borduri, jardiniere, etc.
În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o
evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).

