Page 104 - biologie_VI
P. 104
102 RECAPITULARE
APLICAȚII
Activitate pe grupe
Grupa 1 – Activitate în perechi
Împreună cu colegul de bancă, observă imaginile din manual care reprezintă sistemul excretor.
a. Realizați, fiecare dintre voi, scheme care reprezintă formarea și eliminarea urinei. Dacă aveți acces la in-
ternet, urmăriți filmul didactic de la adresa (24) Biology of the Kidneys and Urinary Tract | Merck Manual Consumer
Version - YouTu be.
b. Evaluați-vă activitatea, comparând schemele realizate. Care dintre voi a făcut mai puține greșeli?
Grupa 2 – Aplicații teoretice (descriere imagini)
Observă imaginile, identifică viețuitoarele și descrie, pentru fiecare în parte, modalitățile de adapta-
re la mediul de viață, în ceea ce privește
funcția de excreție.
Grupa 3 – Exerciții (rezolvare itemi)
I. Găsește corespondența între noți-
unile din cele două coloane.
1. apă lichidă, gazoasă, solidă A. intră în capsula nefronului;
2. arteriolă aferentă B. ghem format din capilare sangvine;
3. glomerul C. circuitul apei în natură;
4. urina primară D. plasmă fără proteine.
II. Completează tabelul cu noțiunile de mai jos, în căsuța pe care o consideri potrivită.
Noțiuni: stomate, vezică urinară, rinichi, reabsorb ie, mic iune, filtrare glomerulară.
capsula nefronului ……………………
……………………. ca două boabe de fasole
tub urinifer ………………………………
……………………. „uși” din frunze
…………………… depozit temporar pentru urină
…………………….. evacuarea urinei prin uretră
III. Completează legenda imaginii de mai jos care reprezintă structura nefronu-
lui, după modelul : 5 – rețea de capilare sangvine.:
1. …………………………………………… 2. ……………………………………………
3. …………………………………………… 4. ……………………………………………
IV. Spune-ți părerea!
Excreția asigură eliminarea unor substanțe aflate în exces, cum ar fi apa, sau a
unor produși rezultați din activitatea celulelor. Cum crezi că sunt ajutați rinichii în
realizarea acestei funcții de către plămâni și piele?
În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o
evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).

