Page 122 - biologie_VI
P. 122
ELEMENTE DE IGIENĂ ȘI DE PREVENIRE
120 A ÎMBOLNĂVIRILOR IV
VIZITĂ DE DOCUMENTARE
LA CENTRUL DE TRANSFUZIE SANGVINĂ
Scopul: descoperirea modului de organizare și funcționare a unui centru de transfuzie sangvină, instituție
responsabilă cu recoltarea, testarea, procesarea, stocarea și distribuirea de produse sangvine (sân-
ge total și componente sangvine) în spitale.
Obiective:
⚫ Dezvoltarea capacității de investigare a lumii înconjurătoare.
⚫ Educarea capacității de documentare și de interpretare a observațiilor realizate.
⚫ Colaborarea în echipă pentru îndeplinirea sarcinilor de lucru.
Scenariul activității:
⚫ Documentarea despre centrele de transfuzie sangvină.
⚫ Transportul elevilor și al cadrelor didactice în condiții de siguranță.
⚫ Realizarea fișelor de observație și a unui set de reguli de comportament.
Consultarea cu elevii și cu profesorii participanți:
⚫ Precizarea scopului, a obiectivelor, a modalităților de lucru și de evaluare (realizarea de fotografii, a unui
dicționar de termeni, fișe de observație completate etc.).
⚫ Discutarea regulilor care trebuie să fie respectate de elevi în timpul vizitei la centrul de transfuzie:
– ascultă cu atenție informațiile prezentate de personalul centrului de transfuzie sangvină pentru a
putea completa cât mai corect fișa de observație;
– păstrează liniștea pe tot parcursul vizitei;
– nu atinge instrumentele, aparatura etc.;
– nu te deplasa în alte zone decât în cele indicate.
Desfășurarea activității: elevii primesc și completează fișa de observație pe parcursul vizitei.
Fișă de observație (model)
Condițiile de admisi- Truse, instrumente,
Reguli ce trebuie
bilitate și criterii de aparatură utilizată Traseul pungii
respectate înainte de Traseul donatorului
excludere la donarea pentru recoltare și cu sânge
a dona sânge
de sânge depozitare
Mi-a plăcut în vizită pentru că: ………………………………………………………….......................................................................................................
Concluziile desfășurării activității vor face referire la:
– modalitatea de realizare a sarcinilor de lucru;
– valorificarea rezultatelor observațiilor.

