Page 68 - biologie_VI
P. 68

66                                         RECAPITULARE



              II. Completează tabelul cu noțiunile de mai jos.
              Noțiuni: fermenta ie, mitocondrie, alveolă pulmonară, gaze respiratorii, inspira ie, diafragm.


                        ……………………………………………….                             componentă ale acinilor pulmonari
                                O  și CO 2                               …………………………………………………..
                                  2
                        ………………………………………………..                                sediul respirației celulare
                     realizată prin contracția diafragmului               …………………………………………………
                            respirație anaerobă                           …………………………………………………

                        …………………………………………….                            mușchi care separă toracele de abdomen

              III. Completează legenda imaginii de mai jos, care reprezintă aspecte ale structurii și funcției siste-
           mului respirator al omului, după modelul:















           1. .............           2. .............          3..............     4. .............                     5. .............                                   6. expirație


              IV. Realizează un text, de maximum o jumătate de pagină, intitulat „Respirația în medii de viață diferi-
           te”, pornind de la noțiunile: plămâni, branhii, apă, oxigen, dioxid de carbon, saci cu aer, piele, balenă.



                                        Grupa 4 – Creații artistice (realizare poster)
              Turul galeriei


              Fiecare animal are diferite adaptări la mediul în care trăiește.
              Răspunde la întrebările următoare pe o foaie de desen, însoțind răspunsurile de scheme, desene sau ce
           consideri necesar pentru a realiza un poster.

              1. Ce s-ar întâmpla cu peștii care trăiesc într-o baltă, dacă aceasta va seca, sau cu un crocodil care nu mai
           poate ieși la suprafața apei?
              2. Știind că la înălțimi mari cantitatea de oxigen este scăzută, precizează două adaptări ale sistemului res-
           pirator la organismele din aceste zone.

              l  Expuneți posterele realizate alături de cele ale colegilor și realizați turul galeriei, făcând observații scrise
                asupra acestora.
              l Prezentați-le colegilor și profesorului, discutând și eventualele observații ale colegilor.



                              În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o

                              evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73