Page 6 - matematica_I
P. 6
CUPRINS
Ghid de utilizare a manualului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Competențe generale și competențe specifice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
RECAPITULARE din clasa pregătitoare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
EXERSĂM PENTRU EVALUARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
EVALUARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1 . NUMERE NATURALE DE LA 0 LA 100
Formarea, citirea şi scrierea numerelor de la 31 la 100 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Compararea şi ordonarea numerelor naturale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Numere pare şi impare . Rotunjirea numerelor . Vecini . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Corpul omenesc: scheletul şi organele majore . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
RECAPITULARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
EVALUARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
2 . ADUNAREA NUMERELOR NATURALE ÎN CONCENTRUL 0–100, FĂRĂ TRECERE PESTE ORDIN
Adunarea şi scăderea numerelor în concentrul 0–10 .
Probleme care se rezolvă printr-o operaţie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Adunarea şi scăderea numerelor naturale în concentrul 0–10 .
Proprietăţile adunării . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Alcătuirea unei plante . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Adunarea în concentrul 0–100 .
Adunarea numerelor naturale formate numai din zeci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Rolul structurilor de bază la plante .
Probleme care se rezolvă printr-o singură operaţie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Adunarea unui număr natural format numai din zeci cu un număr format din unităţi .
Condiţii de viaţă ale unei plante . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Adunarea unui număr natural format din zeci şi unităţi cu un număr format din unități . . . . . . . . . . . . 40
Adunarea numerelor naturale formate din zeci şi unități .
Importanţa plantelor în viaţa omului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Probleme care se rezolvă prin două operaţii de adunare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
RECAPITULARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
EVALUARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
3 . SCĂDEREA NUMERELOR NATURALE ÎN CONCENTRUL 0–100, FĂRĂ TRECERE PESTE ORDIN
Scăderea numerelor naturale formate numai din zeci .
Proba adunării şi a scăderii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Scăderea unui număr natural format din unităţi dintr-un număr format din zeci şi unităţi . . . . . . . . . . 50
Animale, părţi componente ale corpului .
Citirea şi înregistrarea datelor în tabele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Scăderea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Organe majore la animale: localizare şi roluri .
Scăderea numerelor naturale în concentrul 0–100 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Probleme care se rezolvă prin două operaţii diferite . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
RECAPITULARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
EVALUARE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
4

