Page 6 - matematica_I
P. 6

CUPRINS


                                 Ghid de utilizare a manualului   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 6
                                 Competențe generale și competențe specifice   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

                                 RECAPITULARE din clasa pregătitoare   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 8
                                 EXERSĂM PENTRU EVALUARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 16
                                 EVALUARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 17
                                 1 . NUMERE NATURALE DE LA 0 LA 100
                                    Formarea, citirea şi scrierea numerelor de la 31 la 100  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 18
                                    Compararea şi ordonarea numerelor naturale   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 20
                                    Numere pare şi impare . Rotunjirea numerelor . Vecini  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 22
                                    Corpul omenesc: scheletul şi organele majore  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 24
                                 RECAPITULARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 26
                                 EVALUARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 27

                                 2 . ADUNAREA NUMERELOR NATURALE ÎN CONCENTRUL 0–100, FĂRĂ TRECERE PESTE ORDIN
                                    Adunarea şi scăderea numerelor în concentrul 0–10 .
                                    Probleme care se rezolvă printr-o operaţie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 28
                                    Adunarea şi scăderea numerelor naturale în concentrul 0–10 .
                                    Proprietăţile adunării    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 30
                                    Alcătuirea unei plante  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 32
                                    Adunarea în concentrul 0–100 .
                                    Adunarea numerelor naturale formate numai din zeci  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 34
                                    Rolul structurilor de bază la plante .
                                    Probleme care se rezolvă printr-o singură operaţie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 36
                                    Adunarea unui număr natural format numai din zeci cu un număr format din unităţi .
                                    Condiţii de viaţă ale unei plante  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 38
                                    Adunarea unui număr natural format din zeci şi unităţi cu un număr format din unități    . . . . . . . . . . .  . 40
                                    Adunarea numerelor naturale formate din zeci şi unități .
                                    Importanţa plantelor în viaţa omului   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 42
                                    Probleme care se rezolvă prin două operaţii de adunare   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 44
                                 RECAPITULARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 46
                                 EVALUARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 47

                                 3 . SCĂDEREA NUMERELOR NATURALE ÎN CONCENTRUL 0–100, FĂRĂ TRECERE PESTE ORDIN
                                    Scăderea numerelor naturale formate numai din zeci .
                                    Proba adunării şi a scăderii  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 48
                                    Scăderea unui număr natural format din unităţi dintr-un număr format din zeci şi unităţi    . . . . . . . . .  . 50
                                    Animale, părţi componente ale corpului .
                                    Citirea şi înregistrarea datelor în tabele   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 52
                                    Scăderea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 54
                                    Organe majore la animale: localizare şi roluri .
                                    Scăderea numerelor naturale în concentrul 0–100  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 56
                                    Probleme care se rezolvă prin două operaţii diferite  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 58
                                 RECAPITULARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 60
                                 EVALUARE  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 61


                                                                       4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11