Page 8 - matematica_I
P. 8
GHID DE UTILIZARE A MANUALULUI
Manualul cuprinde variantele tipărită și digitală
Rezolvă
+ Simboluri folosite Privește
în varianta digitală
Vizionează
Titlu de lecție Suport pentru activitatea de învățare
Sinteza
informațiilor
Adunarea în concentrul 0–100. 4. Află suma numerelor: 30 şi 40; 20 şi 60; 50 şi 10.
Adunarea numerelor naturale formate numai din zeci 5. Măreşte cu 20 fiecare dintre numerele: 20; 40; 60; 80.
ÎMI AMINTESC: DESCOPĂR: 6. Completează tabelul: • Suma a doi
termen 20 30 70 termeni se află
• Termen 5 3 50 30 termen 40 50 20 40 adunând întâi
• Sumă sumă 90 60 40 100 unităţile între ele şi
• Dublu 8 80 apoi zecile.
5 + 3 = 8 50 + 30 = 80 Z U 7. Priveşte desenul de mai jos şi răspunde la întrebări: • Pentru a dubla un
număr, îl adunăm
cu el însuşi.
POT REZOLVA ȘI AȘA:
OBSERV:
Reactualizarea 55 + 33 = 88 55 + 40 + 20 = 60 40 + Curiozități,
20
33
cunoștințelor 88 60 Z U cultură
50 + 30 = 80 50 + 1. Broscuţa învaţă să adune, sărind pe frunzele de nufăr. Ajut-o,
30 scriind pe acestea rezultatele obţinute. • Tăierea unui brad generală
80 + 20 + 10 + 30 + 30 durează un minut, dar
pentru a creşte el
a avut nevoie de
60–80 de ani.
• Scrie operaţiile de adunare efectuate.
2. Calculează:
a) 30 + 20 = b) 80 + 10 = c) 60 + 30 = • Scrie operaţia prin care afli câţi ani au împreună cei doi brazi.
70 + 10 = 50 + 40 = 90 + 10 =
• Scrie numerele de + =
3. Aura are 10 timbre, iar Dan are 30.
mai jos ca sumă de
2. ADUNAREA NUMERELOR NATURALE ÎN 5. Compune probleme sugerate de imaginile de mai jos. Scrie
• Compară vârsta brazilor, folosind semnele <, >, =.
doi termeni: 70; 40;
CONCENTRUL 0–100, FĂRĂ TRECERE PESTE ORDIN operaţiile corespunzătoare.
90; 50.
Adunarea şi scăderea numerelor în concentrul 0–10. • În perechi, aflaţi ce
• Dublează nume-
rele: 20; 40; 30; 50.
Probleme care se rezolvă printr-o operaţie 8. La suma numerelor 20 şi 30 adaugă 40. Ce ai obținut? vârstă va avea
• Adună cu 40 fiecare • Sumă – rezultatul fiecare brad din
dintre numerele: 10; • Câte timbre au împreună? 9. La cel mai mic număr scris cu două cifre adaugă suma nume- imagine peste 20
adunării.
• Termeni ÎMI AMINTESC: • Compune altă problemă, folosind numerele date. relor 60 şi 30. • Diferenţă – rezul- de ani.
50; 30; 40.
• Sumă tatul scăderii. Activități
• Diferenţă 34 35 • A adăuga, a pune,
• Micşorăm a mări = adunare în perechi
• Mărim, adăugăm 3 2 3 2 • A micşora, a lua =
5 5 scădere
OBSERV:
3 + 2 = 5 5 – 3 = 2
Exersarea 2 3 termeni sumă diferenţă
conținutului 1. Compune numere după model şi scrie operaţia corespunză-
toare:
Împreună cu
nou 5 5 2 9 6 8 6. Bunica are în curte o vacă, o părinții, prepară o sa- Activități
7
5 găină şi un porc. lată folosind: o sala tă,
doi castraveţi, trei fire
5 + 2 = 7 + = + = + = • Câte picioare au, în total,
animalele din curtea bunicii? de ceapă, patru roşii şi practice,
2. Calculează: • Dar capete? un ardei gras galben.
2 3 =5 + =3 = 6 – =3 = 0 + =2 = • Câţi ochi de animale o Câte legume verzi
=4 + =2 = 1 + =7 = 7 – =6 = privesc pe bunica în fiecare zi? ați folosit? experimente
=9 – =4 = 8 – =2 = 3 + =3 =
10 – =5 = 5 + =1 = 9 – =7 = 7. Încercuieşte perechile de nu- 8. Calculează şi completează
mere a căror sumă este 10: cu numerele potrivite:
3. Află numerele: + = 8
a) cu 5 mai mari decât: 3; 1; 5; 2; 8 4 6 + 2 =
• Află suma nume- b) cu 6 mai mici decât: 8; 6; 10; 7.
re lor: 2 şi 4; 3 şi 1; 1 2 3 7 – 3 = • Măreste cu 3 suma
7 şi 3. 4. Completează casetele cu numerele potrivite: + 6 = numerelor 2 şi 4.
• Calculează dife- 3 + = =7 6 – = 4 1 + = 8 9 5 5 – 7 = • Micşorează cu 6
ren ţa numerelor: diferenţa numerelor
8 şi 5; 6 şi 4; 9 şi 7. + 5 = 10 9 – = 3 5 – = 2 + 8 = 10 10 şi 2.
28 29 Aprofundarea
conținutului
6

