Page 9 - matematica_I
P. 9
RECAPITULARE EVALUARE
1. Completează spaţiile libere: 1. Rezolvă şi verifică prin operaţia inversă:
• forme de energie – ___________ , __________ şi _________ . 32 – 16 = 60 – 17 = 58 – 39 =
• surse de energie inepuizabile _________ 44 – 19 = 90 – 13 = 71 – 15 =
__________
__________ 2. Află:
epuizabile __________ a) numărul cu 23 mai mic decât 62;
__________ b) diferenţa numerelor 70 şi 48;
c) cu cât este mai mare numărul 54 decât numărul 36.
2. Rezolvă şi efectuează proba prin operaţia inversă:
• 56 – 27 = • 72 – 54 = • 80 – 61 = • 93 – 9 = 3. Calculează şi compară, folosind semnele <, >, = :
AL
V
E
(
Ă
EVALUARE FINALĂ (2)
1
FINAL
U
ARE
b) 74 – 65
51 – 17
3. Află: a) 62 – 33 80 – 6 RECAPITULARE FINALĂ ) 3. Se dau numerele 54 şi 32.
a) Află suma numerelor.
a) diferenţa numerelor impare scrise c) 93 – 54 48 – 9 b) Calculează diferenţa numerelor.
pe trifoi; 1. Uneşte punctele şi vei descoperi un organ major. c) Cu cât este mai mică diferenţa numerelor decât suma lor?
er
cuieşt
Î
e:
nc
1. Ordonează:
1.
b) cu cât este mai mare 83 decât 6; 4. La un concurs sportiv au participat 82 de copii: 44 au jucat fotbal, • crescător, numerele: 75; 21; 7; 53; 16; 50.
a) cu albastru, cifra unităţilor: 42 ; 75 ; 10 ; 56 .
•
c) numărul cu 8 mai mic decât 19 baschet, iar restul volei. Ce rol are acest organ? 4. Completează casetele cu numerele potrivite:
• descrescător, numerele: 34; 82; 3; 60; 96; 38.
b) cu portocaliu, cifra zecilor: 38 ; 92 ; 60 ; 24 .
•
diferenţa numerelor pare. Câţi copii au jucat volei? Numeşte şi alte or gane
majore şi spu ne care este a) folosind doar adunarea: b) 46 + 52 67 – 25
2. Scrie „vecinii” numerelor:
2. Scrie:
4. Calculează şi compară rezultatele, folosind semnele <, >, = : 5. Colorează căsuţele din imaginile care reprezintă surse de ener gie: 20 59
rolul lor. a) numerele impare cuprinse între 68 şi 84;
b) numerele pare cuprinse între 35 şi 52;
• Numerele din exte ri o rul
a) 63 – 44 91 – 33 b) 52 – 17 79 – 44 desenului sunt numere 43 =2 –
c) cel mai mare număr scris cu două cifre diferite.
c) 71 – 13 50 – 37 d) 33 – 18 85 – 68 ............., iar cele din interior, 71 99
............. . 10 1 11 12
3. Se dau numerele 75 şi 13.
• Scrie numerele care se
• Află diferenţa numerelor.
3. Află:
5. Matei a cules 6 mere. 6. Doru are 72 de timbre: 35 rotunjesc la 50. 5. Rezolvă şi scrie în casete rezultatele corecte:
• Calculează suma lor.
Câte mere trebuie să mai cu- sunt cu animale, 17 cu păsări, • În desen, numerele • numărul cu 24 mai mare decât suma „vecinilor” numărului 11;
• Cu cât este mai mare suma numerelor decât diferenţa lor?
b)
e)
d)
c)
78 –
29 –
56 –
+13
–34
leagă pentru a avea în total 30? iar restul cu maşini. formate numai din zeci sunt: a) • numărul cu 17 mai mic decât diferenţa numerelor 99 şi 52.
Câte timbre cu maşini are ........................................................... 45 98 20 10 35
4. Completează casetele cu rezultatele corecte:
8
3
55
50
12
Doru? ........................................................... 4. Calculează şi completează căsuţele cu unul dintre semnele <, >, = :
+42 –25 69 – 66 a) 17 + 52 34 + 45 24 62 b) 98 – 76 69 – 47
37
26
20 78 9 83 76 24 3
6
26
2. Ordonează numerele şi scrie în casete literele corespunzătoare: c) 58 + 31 7 86 – 74
40
a) crescător: 51 57 34
MĂ JOC! L 13 N P 95 A 16 E T 6. Calculează şi compară rezultatele, folosind unul dintre semnele
5. Suma a trei numere este 48. Primul număr este 12, iar al doilea
<, >, = :
63
34
42
Laura are 75 de mărgele. Câte coliere formate din câte 47 90 81 nu măr 20.
5. Într-o cutie sunt 14 bile roşii şi cu 10 mai multe albastre.
Care este al treilea număr?
15 mărgele poate face ea? a) 23 + 46 85 – 52 b) 97 – 84 66 – 41 c) 51 + 36 15 + 72
Câte bile sunt în total în cutie?
89
88 b) descrescător:
I E A L N A M
62 36 98 41 79 53 57 d) 78 – 32 16 + 30 e) 49 – 12 25 + 14 f) 68 – 27 89 – 54
• Fluturii pot simţi gustul folosindu-şi
picioarele.
• Furnicile nu dorm ca oamenii. Ele se
• Alunele de pământ (arahidele) sunt legume, din aceeaşi
• Care este legătura dintre cele două cuvinte descoperite mai sus? 7. Micşorează numărul 89 cu „vecinul” mai mare al numărului 65.
odihnesc intrând într-un fel de hibernare.
familie cu mazărea şi fasolea. Ce obții? • Bufniţele sunt singurele păsări care pot
Activități de recapitulare și ofileşte; înfloreşte dacă are mult soare şi tulpina 8. Află numărul cu 38 mai mic decât cel mai mare număr natural
• Floarea nufărului rezistă 2-4 zile, apoi se
distinge culoarea albastră.
• O monedă este mai grea
evaluare după fiecare unitate de se îndoaie după ce floarea se ofileşte. scris cu două cifre. decât pasărea colibri.
învățare și la finalul manualului 114122 115123
COMPETENŢE GENERALE ȘI COMPETENȚE SPECIFICE
1. Utilizarea numerelor în calcule elementare 4. Generarea unor explicaţii simple prin folosirea
unor elemente de logică
1.1. Scrierea, citirea și formarea numerelor până la 100
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-100 4.1. Formularea rezultatelor unor observaţii, folosind câţiva
1.3. Ordonarea numerelor în concentrul 0-100, folosind termeni știinţifici, reprezentări prin desene și operatorii
poziţionarea pe axa numerelor, estimări, aproximări logici „și”, „sau”, „nu”
1.4. Efectuarea de adunări și scăderi, mental și în scris, în 4.2. Identificarea unor consecinţe ale unor acţiuni, fenomene,
concentrul 0-100, recurgând frecvent la numărare procese simple
1.5. Efectuarea de adunări repetate/scăderi repetate prin
numărare și reprezentări obiectuale în concentrul 0-100 5. Rezolvarea de probleme, pornind de la sortarea şi
1.6. Utilizarea unor denumiri și simboluri matematice reprezentarea unor date
(termen, sumă, total, diferenţă, <, >, =, +, – ) în rezolvarea 5.1. Sortarea și clasificarea unor date din mediul apropiat pe
și/sau compunerea de probleme baza a două criterii
2. Evidenţierea caracteristicilor geometrice ale unor 5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii
obiecte localizate în spaţiul înconjurător de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu sprijin în
obiecte, imagini sau reprezentări schematice
2.1. Orientarea și mișcarea în spaţiu în raport cu repere/
direcţii date, folosind sintagme de tipul: în, pe, deasupra, 6. Utilizarea unor etaloane convenţionale pentru
dedesubt, lângă, în faţă, în spate, stânga, dreapta, orizontal, măsurări şi estimări
vertical, oblic, interior, exterior
2.2. Recunoașterea unor figuri și corpuri geometrice în 6.1. Utilizarea unor măsuri neconvenţionale pentru deter-
mediul apropiat și în reprezentări plane accesibile minarea și compararea capacităţilor și a lungimilor
(incluzând desene, reproduceri de artă, reprezentări 6.2. Utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea și
schematice) compararea duratelor unor activităţi cotidiene
6.3. Realizarea unor schimburi echivalente valoric, folosind
3. Identificarea unor fenomene/relaţii/regularităţi/ reprezentări convenţionale standard și nonstandard în
structuri din mediul apropiat probleme-joc simple de tip venituri-cheltuieli, cu numere
3.1. Rezolvarea de probleme prin observarea unor regularităţi din concentrul 0-100
din mediul apropiat 6.4. Identificarea unităţilor de măsură uzuale pentru lungime,
3.2. Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie capacitate (centimetrul, litrul) și a unor instrumente
cu mediul natural adecvate
7

