Page 103 - matematica_II
P. 103
3. Priveşte imaginile de mai jos şi rezolvă: AM ÎNVĂŢAT
l Un sfert de oră are
15 minute.
l 5 minute sunt
marcate pe ceas ca
interval între două
numere.
1. 2. 3. 4. 5.
l Din vechime, oa-
a) Spune ora aproximativă la care încep activităţile din fiecare menii au folosit di-
imagine. ferite instrumente
b) Ordonează imaginile în ordinea desfăşurării lor pe durata unei pentru măsurarea
zile. timpului: ceasul
c) Cât durează fiecare acţiune? solar, clepsidra, cea-
sul de mână, ceasul
4. Completează în caiet enunţurile: cu cuc.
l Sunt născut în luna ...... din anotimpul ...... .
l Vacanţa mare începe în luna ...... şi durează ...... .
l Școala începe în anotimpul ......, în luna ...... . PROIECT
l Un an are ...... de zile. l Realizează o fişă
în care să scrii da-
5. Observă imaginile de mai jos: tele de naş te re ale
membrilor familiei
tale.
l Marchează în ca-
lendar aceste date.
l Identifică într-un
calendar bisericesc
din acest an datele
pentru: Paşte, Cră-
ciun, Sf. Nicolae şi
Sf. Ilie.
a) Numeşte anotimpul ilustrat în fiecare imagine.
b) Care sunt lunile fiecărui anotimp? GHICEȘTE!
c) Spune trei activităţi specifice fiecărui anotimp.
d) Câte săptămâni sunt într-o lună? Dar într-un anotimp? l Scrie zilele unei
săptămâni, fără să
6. Zilnic, Daria se antrenează câte 3 ore şi citeşte 2 ore. le numeşti.
a) Câte ore se antrenează Daria într-o săptămână? răspoimâine.)
b) Câte ore citeşte în 10 zile? ieri, ieri, azi, mâine, poimâine, (Răspuns: răsalaltăieri, alaltă-
101

