Page 105 - matematica_II
P. 105
5. l Dă exemple de obiecte a căror lungime este mai potrivit să o AM ÎNVĂŢAT
măsori în milimetri. l Milimetrul se pres-
l De ce nu foloseşti metrul? curtează mm.
6. Observă şi răspunde la întrebări: l 1 cm = 10 mm
a) De câte ori este mai înalt bradul l 1 m = 1 000 mm
decât copilul?
b) Ce diferenţă este între înălţimea
bradului şi cea a copilului?
c) A câta parte din înălţimea bradului
o reprezintă înălţimea copilului?
7. Scrie în caiet A (adevărat) sau F (fals)
în dreptul fiecărei propoziții.
l Distanţa dintre două oraşe se măsoară în milimetri.
l Lungimea caietului se măsoară în centimetri.
l Lăţimea clasei se poate măsura cu ajutorul riglei. CONCURS
l Ruleta este potrivită pentru măsurarea lăţimii clasei. Denumeşte
l Grosimea manualului tău se măsoară în milimetri. obiectul!
l Milimetrul este mai mare decât centimetrul.
l Clasa e împărţită
8. Scrie în caiet: în 2–3 echipe. Pe
a) numele obiectelor ilustrate mai jos, în ordinea descrescătoare rând, câte un repre-
a lungimii lor; zentant al fiecărei
echipe extrage din-
tr-un bol un bileţel
pe care este scrisă o
b) numele copiilor de mai jos, în ordinea crescătoare a înălţimii lor. unitate de măsură.
l El trebuie să dea
exemplu de un
obiect care se poate
măsura cu unitatea
respectivă.
l Fiecare răspuns
corect valorează 1
punct.
9. Transformă în milimetri: l Câştigă echipa
a) 3 cm b) 10 cm c) 2 cm d) 38 cm care a adunat mai
9 cm 4 cm 5 cm 99 cm multe puncte.
103

