Page 105 - matematica_II
P. 105

5. l Dă exemple de obiecte a căror lungime este mai potrivit să o               AM ÎNVĂŢAT
        măsori în milimetri.                                                            l Milimetrul se pres-
           l De ce nu foloseşti metrul?                                                 curtează mm.


        6. Observă şi răspunde la întrebări:                                            l 1 cm = 10 mm
           a) De câte ori este mai înalt bradul                                         l 1 m = 1 000 mm
        decât copilul?
           b) Ce diferenţă este între înălţimea
        bradului şi cea a copilului?
           c) A câta parte din înălţimea bradului

        o reprezintă înălţimea copilului?

        7. Scrie în caiet A (adevărat) sau F (fals)
        în dreptul fiecărei propoziții.
           l Distanţa dintre două oraşe se măsoară în milimetri.
           l Lungimea caietului se măsoară în centimetri.

           l Lăţimea clasei se poate măsura cu ajutorul riglei.                          CONCURS
           l Ruleta este potrivită pentru măsurarea lăţimii clasei.                      Denumeşte
           l Grosimea manualului tău se măsoară în milimetri.                            obiectul!
           l Milimetrul este mai mare decât centimetrul.
                                                                                         l Clasa e împărţită

        8. Scrie în caiet:                                                               în 2–3 echipe. Pe
           a) numele obiectelor ilustrate mai jos, în ordinea descrescătoare             rând, câte un repre-
        a lungimii lor;                                                                  zentant al fiecărei
                                                                                         echipe extrage din-
                                                                                         tr-un bol un bileţel
                                                                                         pe care este scrisă o
           b) numele copiilor de mai jos, în ordinea crescătoare a înălţimii lor.        unitate de măsură.
                                                                                         l El trebuie să dea

                                                                                         exemplu de un
                                                                                         obiect care se poate
                                                                                         măsura cu unitatea
                                                                                         respectivă.

                                                                                         l  Fiecare  răspuns
                                                                                         corect valorează 1
                                                                                         punct.
        9. Transformă în milimetri:                                                      l Câştigă echipa
           a) 3 cm             b) 10 cm           c) 2 cm             d) 38 cm           care a adunat mai
                9 cm                  4 cm             5 cm                99 cm         multe puncte.



                                             103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110