Page 119 - matematica_II
P. 119
5 Grupează vieţuitoarele enumerate în 6 Compară numerele de mai
funcție de mediul de viață în care trăiesc şi jos, folosind semnele învă-
completează, în caiet, schema de mai jos: cerb, ţate. Încercuieşte numerele
meduză, pelican, cămilă, brad, alge, pinguin, pare:
focă, urs, vulpe, urs-polar, delfin, stuf, cactus. 59 şi 59 388 şi 588
pădurea: cerb
Medii de viaţă: ............ 761 şi 671 492 şi 495
............. 824 şi 953 609 şi 62
7 Scrie în caiet numerele de mai jos în ordine descrescătoare, apoi rotunjeşte-le la
ordinul zecilor: 153, 72, 921, 576, 901, 449, 93, 284.
8 Descompune numerele de mai jos într-un tabel de forma: S Z U
612, 51, 353, 474, 89, 118, 375, 360.
9 Scrie succesorii numerelor pare, apoi predecesorii numerelor impare de la
exerciţiul 8.
10 Dă câte trei exemple de vieţuitoare care se înmulţesc prin ouă şi prin pui vii.
11 Priveşte schemele de mai jos, apoi scrie, pe caiet, exerciţiile corespunzătoare:
–109 +494 +137 –110
267 504
+356 +29 –295 +322
12 Dă-i cinci sfaturi colegului tău pentru a-şi menţine
starea bună de sănătate. Scrie-le în caiet.
13 Într-o săptămână, la Observatorul Astronomic au
venit în vizită 285 de fete şi 392 de băieţi. Răspunde
la următoarele întrebări:
a) Câţi copii au vizitat Observatorul Astronomic?
b) Care este diferenţa dintre numărul băieţilor şi
cel al fetelor?
117

