Page 16 - matematica_II
P. 16
CUVINTE-CHEIE A. NUMERELE NATURALE
l Forme de relief: DE LA 0 LA 1 000
câmpie, deal, munte
l Înălțimea formelor
de relief 1 Scrierea, citirea și formarea numerelor până la 1 000.
l Altitudine = înăl- Formele de relief
țime
1. Observă desenul și răspunde cerinţelor următoare:
l Clasa unităţilor
cuprinde trei ordine: CLASA MIILOR CLASA UNITĂŢILOR
U (ordinul
unităților)
Z (ordinul zecilor)
S (ordinul sutelor)
Sunt așezate astfel:
S Z U
3 2 1 a) Câte vagoane cuprinde clasa unităților?
b) Citește numele lor, pornind de la vagonul din dreapta.
S Z U
c) Pornind din partea dreaptă, spune cum sunt așezate.
2. Desenează pe caiet numărători și reprezintă numerele după mo-
REZOLV delul dat:
l Reprezintă prin Model: a)
simboluri numerele:
300, 420, 610, 205, S Z U a) d)
107, 543, 159. b) e)
l Identifică, în jurul 3 3 2 c) f)
tău, obiecte care au
forma simbolurilor 3. Scrie pe caiet numerele formate din:
de mai sus și com- a) 3 sute, 8 zeci și 6 unități; c) 2 sute și 3 zeci;
pune cel puţin două b) 7 sute și 3 unități; d) o sută, o zece, o unitate.
numere.
l Scrie toate nu- 4. Reprezintă, pe numărătoarea din clasă, numerele de mai jos și
merele din S, Z, U apoi completează tabelul:
care se pot obține S Z U Numărul Numărul S Z U
folosind o singură format
dată cifrele: 2 1 5 ? 777 ? ? ?
a) 7, 3, 8; b) 2, 0, 9; 8 7 0 ? 260 ? ? ?
c) 6, 5, 1; d) 5, 9, 0. 2 0 6 ? 800 ? ? ?
14

