Page 20 - matematica_II
P. 20

CUVINTE-CHEIE               3   Șiruri de numere naturale și modalități diferite
       l Șir de numere                de numărare în intervalul 0–1 000. Alte medii de viață
       l Regula șirului
       l Interval                1.  Descoperă regula și continuă fiecare șir cu încă trei numere:

       l Limite de șir           a) 380, 390, …            c) 175, 180, …            e) 864, 860, …
       l Deșert, oază            b) 234, 236, …            d) 920, 910, …            f) 425, 420, …

                                 2.  Numără din 1 în 1, respectând limitele:
                                 a) 134, …, 143            c) 723, …, 716            e)    900, …, 892

                                 b) 347, …, 356            d) 571, …, 561            f) 1 000, …, 988

                                 3.  Scrie crescător toate numerele cuprinse între 239 și 260:
                                 a) din 2 în 2             c) din 4 în 4             e) din 10 în 10
                                 b) din 3 în 3             d) din 5 în 5             f) din 6 în 6


                                 4. Completează șirul, pe caiet, cu numerele care lipsesc, respectând
                                 regula de formare:
                                 a) 103, 106, …, 112, …, …              c) 999, …, 777, …, …, …
                                 b) 560, …, 568, 572, …, …              d) 820, …, …, 520, …, 320


                                 5.  l Scrie, pe caiet, toate numerele naturale care:
                                 a)  au cifre identice, formate din sute, zeci și unități;
                                 b) fac parte din clasa unităților, folosind o singură dată cifrele: 3, 8,
                                 și 9 în poziţii diferite;
       REZOLV                    c) au trei cifre, cu cifra 9 la ordinul unităților și cifra 7 la ordinul ze-

       l Observă imaginea        cilor.
       de mai sus a Pămân-          l Reprezintă numerele identificate pe numărătoarea clasei.
       tului și spune unde
       există alte medii de  6. După o furtună în deșert, numerele de pe frunzele palmierilor din
       viaţă.                    oază au fost acoperite de nisip. Desenează palmierii și scrie numerele

       l La un concurs de  care nu se mai văd, respectând regula de compunere a șirului.
       tir, Dan a obţinut 860

       de puncte, Rareș,                 505                                             460
                                         505
                                                                                         460
       640 de puncte, iar                         707          435        768
                                                  707
                                                                          768
                                                               435
       Relu a totalizat 760                                                 879                     130
                                                                                                    130
                                                                            879
       de puncte.                        202                                             790
                                         202
                                                                                         790
          Scrie  numele co-
       piilor, ordonând des-
       crescător punctajele
       obţinute.

                                                                      18
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25