Page 18 - matematica_II
P. 18
CUVINTE-CHEIE 2 Compararea și ordonarea numerelor naturale între
l Semne grafice: 0 și 1 000. Medii de viață din țara noastră
mai mare >
mai mic < ÎMI AMINTESC
egal = a) 7 < 9; 9 < 17; 27 < 29; 80 > 60; 327 > 92;
b) 327 < 516; 516 < 581; 581 > 580; 580 = 580.
l Crescător
l Descrescător 1. Compară perechile de numere, pe caiet, folosind semnul potrivit:
l Par/impar >, <, =.
a) 962 și 952; b) 432 și 432; c) 342 și 423;
387 și 389; 500 și 432; 795 și 769.
2. Este toamnă! Păsările călătoare se pregătesc de plecare spre țările
calde. În stolul de rândunele sunt 665 de păsări, în cel de cocori sunt
236. Partenere de drum le sunt turturelele, în număr de 566, și un stol
de 665 de berze.
REZOLV
l Enumeră câte trei
trăsături după care
pot fi comparate
vieţuitoarele din 665 236 566 665
imaginile de mai a) Compară numerele scrise în text, două câte două, folosind sem-
jos: nul potrivit: >; <; = .
b) Citește-le în ordine crescătoare și descrescătoare.
3. l Ordonează descrescător, pe caiet, numerele de mai jos:
a) 106, 599, 720, 973, 432, 777;
b) 462, 480, 404, 409, 489, 405.
l Încercuiește cu verde numerele impare din fiecare șir.
4. Scrie pe caiet, în ordine crescătoare, numerele care reprezintă câți
pești sunt în acvarii:
5. Completează, pe caiet, vecinii fiecărui număr de mai jos:
_962_ _700_ _282_ _389_ _171_ _899_ _534_
6. Scrie trei numere consecutive care:
a) urmează după 498; b) sunt înainte de 971.
16

