Page 18 - matematica_II
P. 18

CUVINTE-CHEIE               2   Compararea și ordonarea numerelor naturale între
       l Semne grafice:               0 și 1 000. Medii de viață din țara noastră
        mai mare >
        mai mic <                                              ÎMI AMINTESC

        egal =                     a) 7 < 9;         9 < 17;       27 < 29;       80 > 60;      327 > 92;
                                    b) 327 < 516;  516 < 581;  581 > 580;   580 = 580.
       l Crescător
       l Descrescător            1. Compară perechile de numere, pe caiet, folosind semnul potrivit:
       l Par/impar               >, <, =.

                                 a)  962 și 952;           b)  432 și 432;           c)  342 și 423;
                                   387 și 389;                500 și 432;               795 și 769.

                                 2. Este toamnă! Păsările călătoare se pregătesc de plecare spre țările
                                 calde. În stolul de rândunele sunt 665 de păsări, în cel de cocori sunt
                                 236. Partenere de drum le sunt turturelele, în număr de 566, și un stol
                                 de 665 de berze.



       REZOLV
       l Enumeră câte trei
       trăsături după care
       pot fi comparate
       vieţuitoarele  din                 665               236               566               665
       imaginile de mai           a) Compară numerele scrise în text, două câte două, folosind sem-

       jos:                      nul potrivit: >; <; = .
                                 b) Citește-le în ordine crescătoare și descrescătoare.


                                 3.  l Ordonează descrescător, pe caiet, numerele de mai jos:
                                    a)  106,    599,    720,    973,    432,    777;
                                    b)  462,    480,    404,    409,    489,    405.
                                    l Încercuiește cu verde numerele impare din fiecare șir.

                                 4. Scrie pe caiet, în ordine crescătoare, numerele care reprezintă câți

                                 pești sunt în acvarii:





                                 5.  Completează, pe caiet, vecinii fiecărui număr de mai jos:
                                  _962_      _700_       _282_      _389_      _171_      _899_      _534_

                                 6.  Scrie trei numere consecutive care:
                                 a)  urmează după 498;               b) sunt înainte de 971.



                                                                      16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23