Page 23 - matematica_II
P. 23
6. Scrie câte două numere care sunt mai aproape de 550 decât de AM ÎNVĂŢAT
560 și, respectiv, mai aproape de 771 decât de 782. l Cifrele de la 0 la
4 se rotunjesc prin
7. Paul dorește să ajungă la școală trecând numai prin punctele lipsă, iar cele de la
conţinând numere care se pot rotunji la 800. Observă desenul și 5 la 9 se rotunjesc
scrie aceste numere în caiet, în ordinea apariției lor. prin adaos.
l Rotunjirea se
poate face la ordine
diferite:
la Z: 383 → 380
386 → 390
la S: 749 → 700
763 → 800
l Nevoile de bază ale
vieţuitoarelor sunt:
apă, aer, hrană.
8. Pe drum, Vlad observă că plantele, verzi astă-vară, sunt acum ofi-
lite, frunzele copacilor cad îngălbenite, iar văzduhul răsună de țipe-
tele cocorilor care pleacă spre țările calde.
Ajutați-l să răspundă la întrebările de mai jos:
a) De ce s-au ofilit plantele?
b) De ce pleacă păsările călătoare?
c) Din ce alte cauze se mai ofilesc plantele?
d) Care sunt condițiile în care se poate dezvolta o plantă? Dar un
animal?
9. Transcrie acțiunile făcute de un copil care iubește natura:
l Îngrijește animalele de lângă casa lui.
l Rupe crengile copacilor. PORTOFOLIU
l Udă periodic florile din ghivece și din grădină. l „Adoptă” planta
l Distruge cuiburile păsărilor. sau animalul din
l Hrănește păsările care vin la fereastra casei. imaginile de mai
l Smulge buruienile crescute lângă plantele cultivate. sus și stabilește, în
echipă cu alți trei co-
10. Spune cum s-au adaptat animalele de mai jos la mediul de viață: legi, ce acțiuni sunt
l peștele; l cămila; l cârtița. necesare pentru sal-
varea fiecăruia.
21

