Page 23 - matematica_II
P. 23

6. Scrie câte două numere care sunt mai aproape de 550 decât de  AM ÎNVĂŢAT
        560 și, respectiv, mai aproape de 771 decât de 782.                             l Cifrele de la  0 la
                                                                                        4 se rotunjesc prin
        7. Paul dorește să ajungă la școală trecând numai prin punctele                 lipsă, iar cele de la
        conţinând numere care se pot rotunji la 800. Observă desenul și                 5 la 9 se rotunjesc
        scrie aceste numere în caiet, în ordinea apariției lor.                         prin adaos.

                                                                                        l  Rotunjirea se
                                                                                        poate face la ordine
                                                                                        diferite:
                                                                                         la Z:    383 → 380
                                                                                                   386 → 390
                                                                                         la S:   749 → 700
                                                                                                   763 → 800

                                                                                        l Nevoile de bază ale
                                                                                        vieţuitoarelor sunt:
                                                                                        apă, aer, hrană.

        8. Pe drum, Vlad observă că plantele, verzi astă-vară, sunt acum  ofi-
        lite, frunzele copacilor cad îngălbenite, iar văzduhul răsună de țipe-
        tele cocorilor care pleacă spre țările calde.
        Ajutați-l să răspundă la întrebările de mai jos:
        a) De ce s-au ofilit plantele?

        b) De ce pleacă păsările călătoare?
        c) Din ce alte cauze se mai ofilesc plantele?

        d)  Care sunt condițiile în care se poate dezvolta o plantă? Dar un
           animal?


        9.  Transcrie acțiunile făcute de un copil care iubește natura:
        l Îngrijește animalele de lângă casa lui.
        l Rupe crengile copacilor.                                                      PORTOFOLIU

        l Udă periodic florile din ghivece și din grădină.                              l „Adoptă”  planta

        l Distruge cuiburile păsărilor.                                                 sau animalul din
        l Hrănește păsările care vin la fereastra casei.                                imaginile de mai
        l Smulge buruienile crescute lângă plantele cultivate.                          sus și stabilește, în
                                                                                        echipă cu alți trei co-

        10. Spune cum s-au adaptat animalele de mai jos la mediul de viață:             legi, ce acțiuni sunt
        l peștele;     l cămila;     l cârtița.                                         necesare pentru sal-
                                                                                        varea fiecăruia.


                                              21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28