Page 6 - matematica_II
P. 6
CUPRINS
CUVÂNT-ÎNAINTE ........................................................................... 3
GHID DE UTILIZARE A MANUALULUI .......................................................... 6
COMPETENȚE GENERALE ȘI COMPETENȚE SPECIFICE .......................................... 7
RECAPITULARE – MATEMATICĂ ȘI EXPLORAREA MEDIULUI .................................... 8
EVALUARE ................................................................................. 13
A. NUMERELE NATURALE DE LA 0 LA 1 000
1. Scrierea, citirea și formarea numerelor până la 1 000. Formele de relief ............... 14
2. Compararea și ordonarea numerelor naturale între 0 și 1 000. Medii de viață din
țara noastră ............................................................................ 16
3. Șiruri de numere naturale și modalități diferite de numărare în intervalul 0–1 000.
Alte medii de viață ..................................................................... 18
4. Poziția numerelor naturale pe axa numerelor. Estimarea, aproximarea și rotunjirea
numerelor naturale. Condiții generale și nevoi de bază ale viețuitoarelor: aer, hrană, apă ... 20
RECAPITULARE ............................................................................ 22
EVALUARE ................................................................................. 25
B. ADUNAREA ȘI SCĂDEREA NUMERELOR NATURALE ÎN CONCENTRUL 0–1 000
1. Modalități de numărare. Nevoi de bază ale viețuitoarelor și plantelor ................ 26
2. Compunerea și descompunerea numerelor naturale. Reproducerea și creșterea
viețuitoarelor .......................................................................... 28
3. Adunarea și scăderea numerelor naturale mai mici decât 1 000, fără trecere peste
ordin. Proprietățile adunării. Probleme care se rezolvă printr-o singură operație ........ 30
4. Proprietățile adunării. Probleme care se rezolvă prin două operații ................... 32
5. Scăderea numerelor naturale în concentrul 0–1 000, fără trecere peste ordin ......... 34
6. Adunarea și scăderea numerelor naturale în concentrul 0–1 000, fără trecere peste
ordin. Probele adunării. Proba scăderii ................................................. 36
7. Anotimpuri – Iarna. Compunere și rezolvare de probleme ........................... 38
RECAPITULARE ............................................................................ 40
EVALUARE ................................................................................. 41
C. ADUNAREA ȘI SCĂDEREA NUMERELOR NATURALE ÎN CONCENTRUL 0–1 000, CU
TRECERE PESTE ORDIN
1. Adunarea cu trecere peste ordinul unităților. Corpul omenesc – menținerea stării
de sănătate ............................................................................ 42
2. Menținerea stării de sănătate. Adunarea cu trecere peste ordinul zecilor ............. 44
3. Adunarea cu trecere peste ordinul zecilor și al unităților. Alimentație sănătoasă și
reguli de igienă ........................................................................ 46
4. Prevenirea și tratarea bolilor. Organizarea datelor în tabele .......................... 48
RECAPITULARE ............................................................................ 50
EVALUARE ................................................................................. 51
5. Scăderea numerelor naturale, în concentrul 0–1 000, cu împrumut de la ordinul
zecilor ................................................................................. 52
6. Scăderea numerelor naturale, în concentrul 0–1 000, cu împrumut de la ordinul
sutelor ................................................................................. 54
7. Scăderea numerelor naturale, în concentrul 0–1 000, cu împrumut de la ordinul
zecilor și al sutelor ..................................................................... 56
4

