Page 8 - matematica_II
P. 8
GHID DE UTILIZARE A MANUALULUI
Rezolvă
Simboluri folosite
+ în varianta digitală Privește
Vizionează
Suport pentru activitatea de învățare
Titlu de lecție
Sinteza
informațiilor
CUVINTE-CHEIE C. ADUNAREA ŞI SCĂDEREA 1. Rezolvă în scris, pe caiet: AM ÎNVĂŢAT
l Descompunere 526 + 345 + 288 + 239 + 217 + 636 + l 10 unităţi = 1 zece
l Înlocuire/ NUMERELOR NATURALE ÎN 237 617 304 124 575 246 l Zecea obţinută din
transformare CONCENTRUL 0–1 000, CU adunarea unităţilor
l Vitamine 2. Află numerele cu 138 mai mari decât: se adună la zeci.
l Organism TRECERE PESTE ORDIN 325; 416; 728; 506; 157.
l Zilnic 3. Într-un magazin sunt 329 de ursuleţi şi cu 116 mai multe mingi.
1 Adunarea cu trecere peste ordinul unităţilor. a) Câte mingi sunt în magazin?
Corpul omenesc – menţinerea stării de sănătate b) Câte jucării sunt în total?
ÎMI AMINTESC } 10 4.
Reactualizarea 56 + l 6 unităţi + 8 unităţi = 14 unităţi Exersarea
38
l 14 unităţi = 10 + 4
94
cunoștințelor }
Z U conținutului
OBSERV } l Câte mere a cules băiatul? nou
l Câte mere au cules cei doi copii?
257 + l 7 unităţi + 6 unităţi = 13 unităţi 10 l Tu câte mere mănânci zilnic?
l De ce este bine ca oamenii să mănânce zilnic fructe?
REZOLV 436 l 13 unităţi = 10 + 3 l În ce moment al zilei este recomandat să consumi fructe? De ce?
l Descompune, pe 693 } l Sub ce formă se pot mânca fructele?
Exersarea caiet, în S, Z şi U, S Z U l Ce alte alimente mănânci într-o zi?
numerele: 756, 325,
conținutului 819, 437, 632. 645 + 217 5. Calculează şi notează cu A (adevărat) sau F (fals) relaţiile: PROIECT
548 + 229 = 239 + 538
176 + 514 = 509+184
l Completează în
613 + 247 = 514 + 364
338 + 457 = 639+156
TEMĂ
jurnalul tău, zilnic,
nou l Scrie pe caiet pri- 600 40 5 200 10 7 10 6. Spune ce reguli de viaţă trebuie respectate pentru a fi sănătos. în următoarea săp-
mele patru numere,
tămână:
pornind de la 315, 6 4 5 + 7. Desenează tabelul pe caiet şi completează spaţiile libere: a) câte fructe mă-
2 1 7
prin numărare: 800 50 12 a 712 326 439 537 206 145 nânci;
a) din 2 în 2; 8 6 2 b) câte ore dormi;
b) din 3 în 3; 10 2 b 159 236 312 224 305 325 c) cât timp stai în
c) din 5 în 5; a + b aer liber; Activități
d) din 6 în 6. 800 60 2 d) la ce oră mănânci.
42 43 practice,
EVALUARE experimente
1 Completează, pe caiet, spaţiile goale: l ll lll
l Pentru a trăi, vieţuitoarele au nevoie de: ……, …… şi …… S B Fb
l Animalele se pot înmulţi prin: ……, ……
1 Numeşte câte trei vieţuitoare care: l În timpul iernii, omul trebuie să protejeze animalele prin: ……,
a) se hrănesc doar cu iarbă; d) trăiesc în zona de munte; ……, ……
b) mănâncă animale mai mici; e) hibernează;
c) se înmulţesc prin ouă; f) nasc pui vii.
2 Calculează, făcând proba prin operaţie inversă: l ll lll
2 Spune-ţi părerea, în 2–4 enunţuri, despre obligaţia oamenilor de a proteja l 624 + 345 = l 752 – 141 = l 776 – 520 = S B Fb
natura. 807 – 105 = 244 + 442 = 610 + 240 =
3 Ajută ariciul să afle câţi paşi face până la vizuina sa. S o operație
3 Într-un coş sunt 647 de nuci. În altul, cu 345 mai puţine. B două
Câte nuci sunt în ambele coşuri? operații
Fb rezolvare
cu plan
4 Scrie, pe caiet, A (adevărat) sau F (fals) în dreptul fiecărui exer-
ciţiu de mai jos: lll
729 – 315 = 492 136 + 522 = 658 ll S llll lll
Fb
B
326 + 271 = 597 472 – 362 = 110
968 – 801 = 251 217 + 712 = 992
4 Transcrie şi completează, în caiet, tabelul de mai jos:
5 Completează bulinele de mai jos, respectând regula: ll lll llll
a + 301 + 223 + 203 – 210 – 233 – 123 S B Fb
565 215 + 172 → – 143 → + 652 → – 555 →
634
253 AI TERMINAT? JOACĂ-TE!
Uneşte steluţele cu rezultatul corect.
5 Rezolvă în scris şi verifică fiecare exerciţiu în două moduri: 997 – 253 +
846 111
a) 246 + 353 b) 864 – 632 c) 352 + 626 d) 976 – 706 364 151
176 + 502 679 – 354 532 – 220 333 + 436 615 + 341+ 587 – 812 879 – Activități de recapitulare și
231
223
6 Ilustrează, printr-un desen, o activitate prin care ai îngrijit un animal. 214 555 324 evaluare după fiecare unitate de
învățare și la finalul manualului
40 41
6

