Page 8 - matematica_II
P. 8

GHID DE UTILIZARE A MANUALULUI







                                                                                                   Rezolvă


                                                                        Simboluri folosite
                           +                                           în varianta digitală        Privește

                                                                                                   Vizionează








                                                Suport pentru activitatea de învățare
                         Titlu de lecție
                                                                                                     Sinteza
                                                                                                  informațiilor
                               CUVINTE-CHEIE  C. ADUNAREA ŞI SCĂDEREA    1. Rezolvă în scris, pe caiet:  AM ÎNVĂŢAT
                               l Descompunere                    526 +  345 +  288 +  239 +  217 +  636 +  l 10 unităţi = 1 zece
                               l  Înlocuire/   NUMERELOR NATURALE ÎN    237     617     304     124     575    246    l Zecea obţinută din
                               transformare  CONCENTRUL 0–1 000, CU                   adunarea unităţilor
                               l Vitamine                       2. Află numerele cu 138 mai mari decât:  se adună la zeci.
                               l Organism  TRECERE PESTE ORDIN   325;  416;  728;  506;  157.
                               l Zilnic                         3. Într-un magazin sunt 329 de ursuleţi şi cu 116 mai multe mingi.
                                       1  Adunarea cu trecere peste ordinul unităţilor.  a) Câte mingi sunt în magazin?
                                        Corpul omenesc – menţinerea stării de sănătate  b) Câte jucării sunt în total?
                                              ÎMI AMINTESC  }  10  4.
             Reactualizarea             56 +  l 6 unităţi + 8 unităţi = 14 unităţi                 Exersarea
                                        38
                                          l 14 unităţi = 10 + 4
                                        94
             cunoștințelor                 }
                                                       Z U                                        conținutului
                                               OBSERV     }     l Câte mere a cules băiatul?          nou
                                                                l Câte mere au cules cei doi copii?
                                        257 + l 7 unităţi + 6 unităţi = 13 unităţi  10  l Tu câte mere mănânci zilnic?
                                                                l De ce este bine ca oamenii să mănânce zilnic fructe?
                               REZOLV   436  l 13 unităţi =  10 + 3  l În ce moment al zilei este recomandat să consumi fructe? De ce?
                               l Descompune, pe   693 }         l Sub ce formă se pot mânca fructele?
              Exersarea        caiet,  în  S,  Z  şi  U,   S Z U  l Ce alte alimente mănânci într-o zi?
                               numerele: 756, 325,
             conținutului      819, 437, 632.  645           +           217  5. Calculează şi notează cu A (adevărat) sau F (fals) relaţiile:  PROIECT
                                                                           548 + 229 = 239 + 538
                                                                 176 + 514 = 509+184
                                                                                      l Completează în
                                                                           613 + 247 = 514 + 364
                                                                 338 + 457 = 639+156
                               TEMĂ
                                                                                      jurnalul tău,  zilnic,
                 nou           l Scrie pe caiet pri-  600  40  5  200  10  7  10  6. Spune ce reguli de viaţă trebuie respectate pentru a fi sănătos.  în următoarea săp-
                               mele patru numere,
                                                                                      tămână:
                               pornind de la 315,       6 4 5 +  7. Desenează tabelul pe caiet şi completează spaţiile libere:  a) câte fructe mă-
                                                        2 1 7
                               prin numărare:  800  50  12       a  712  326  439  537  206  145  nânci;
                               a) din 2 în 2;           8 6 2                         b) câte ore dormi;
                               b) din 3 în 3;     10  2          b  159  236  312  224  305  325  c) cât timp stai în
                               c) din 5 în 5;                   a + b                 aer liber;    Activități
                               d) din 6 în 6.  800  60  2                             d) la ce oră mănânci.
                                                42                        43                        practice,
                                                           EVALUARE                               experimente
                                                1  Completează, pe caiet, spaţiile goale:  l  ll  lll
                                                l Pentru a trăi, vieţuitoarele au nevoie de: ……,  …… şi ……  S  B  Fb
                                                l Animalele se pot înmulţi prin: ……, ……
                  1  Numeşte câte trei vieţuitoare care:  l În timpul iernii, omul trebuie să protejeze animalele prin: ……,
                  a) se hrănesc doar cu iarbă;  d) trăiesc în zona de munte;  ……, ……
                  b) mănâncă animale mai mici;  e) hibernează;
                  c) se înmulţesc prin ouă;  f) nasc pui vii.
                                                2  Calculează, făcând proba prin operaţie inversă:  l  ll  lll
                  2  Spune-ţi părerea, în 2–4 enunţuri, despre obligaţia oamenilor de a proteja   l  624 + 345 =    l  752 – 141 =   l  776 – 520 =  S  B  Fb
                 natura.                              807 – 105 =              244 + 442 =        610 + 240 =
                  3  Ajută ariciul să afle câţi paşi face până la vizuina sa.  S  o operație
                                                3  Într-un coş sunt 647 de nuci. În altul, cu 345 mai puţine.   B  două
                                                 Câte nuci sunt în ambele coşuri?  operații
                                                                       Fb  rezolvare
                                                                         cu plan
                                                4  Scrie, pe caiet, A (adevărat) sau F (fals) în dreptul fiecărui exer-
                                                ciţiu de mai jos:         lll
                                                 729 – 315 = 492    136 + 522 = 658       ll S  llll  lll
                                                                          Fb
                                                                         B
                                                 326 + 271 = 597   472 – 362 = 110
                                                 968 – 801 = 251   217 + 712 = 992
                  4  Transcrie şi completează, în caiet, tabelul de mai jos:
                                                5  Completează bulinele de mai jos, respectând regula:  ll  lll llll
                     a  + 301  + 223  + 203  – 210  – 233  – 123       S  B  Fb
                     565                         215 + 172 →    – 143 →    + 652 →    – 555 →
                     634
                     253                           AI TERMINAT? JOACĂ-TE!
                                                   Uneşte steluţele cu rezultatul corect.
                  5  Rezolvă în scris şi verifică fiecare exerciţiu în două moduri:  997 –  253 +
                                                              846        111
                 a)  246 + 353    b)  864 – 632    c) 352 + 626  d) 976 – 706  364  151
                  176 + 502   679 – 354       532 – 220       333 + 436  615 +  341+  587 –  812  879 –  Activități de recapitulare și
                                                  231
                                                          223
                  6  Ilustrează, printr-un desen, o activitate prin care ai îngrijit un animal.  214  555  324  evaluare după fiecare unitate de
                                                                                 învățare și la finalul manualului
                              40                              41
                                                          6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13