Page 74 - matematica_II
P. 74

CUVINTE-CHEIE              4  Înmulţirea când unul dintre factori este 5 sau 6.
       l Gruparea factorilor         Proprietăţile înmulţirii
       l De 5 ori mai mare
       l De 6 ori mai mare       1. Numără în scris, crescător şi descrescător, în intervalul 0–60:

                                    a) din 5 în 5;            b) din 6 în 6.
       REŢINE

         5 ∙ 5 = 25              2. Trei prieteni de-ai lui Matei şi-au imprimat palmele pe o planşă.
         6 ∙ 5 = 30              Află, cu ajutorul desenului de mai jos:
         7 ∙ 5 = 35
         8 ∙ 5 = 40
         9 ∙ 5 = 45
       10 ∙ 5 = 50


         6 ∙ 6 = 36                 l Câte degete se pot număra pe planşă?
         7 ∙ 6 = 42                 l Câte dintre ele provin de la un singur copil?

         8 ∙ 6 = 48                 l Scrie operaţiile prin care ai aflat răspunsurile, observând axa
         9 ∙ 6 = 54              numerelor de mai jos.
       10 ∙ 6 = 60

                                  5     10       15      20       25      30      35      40      45      50

                                  6        12       18        24          30      36       42      48     54


                                    l Urmăreşte axa de mai sus (cu roşu) şi spune câte ouă sunt în

                                 2 cartoane cu câte 6 ouă fiecare.
                                    l Dar în 5 cartoane de acelaşi fel?


       MĂ JOC                    3. Scrie A (adevărat) sau F (fals), în caiet, în dreptul egalităţilor:
       l Descoperă nume-         a)  4 ∙ 5 = 5 ∙ 4         b) 8 ∙ 6 = 5 ∙ 8          c) 4 ∙ 5 = 5 ∙ 5
       rele ascunse sub fi-            3 ∙ 6 = 6 ∙ 3           2 ∙ 6 = 6 ∙ 2             5 ∙ 6 = 6 ∙ 5
       gurile geometrice:
                                 4. Rezolvă exerciţiile de mai jos:
       a)  ∆ ∙ ∆  = 

          ∙ ∆  =                          5                  7                  4                   5
         ∙ ∆  = 16                 ∙                  ∙                  ∙                   ∙

       b)  ∆ ∙   =                6                  6                  5                   8
          ∙   = ▭
         ▭ ∙ ∆  = ▭                ∙        6          ∙        9         ∙       9           ∙       6


         ▭ ∙   = 18



                                                                      72
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79