Page 74 - matematica_II
P. 74
CUVINTE-CHEIE 4 Înmulţirea când unul dintre factori este 5 sau 6.
l Gruparea factorilor Proprietăţile înmulţirii
l De 5 ori mai mare
l De 6 ori mai mare 1. Numără în scris, crescător şi descrescător, în intervalul 0–60:
a) din 5 în 5; b) din 6 în 6.
REŢINE
5 ∙ 5 = 25 2. Trei prieteni de-ai lui Matei şi-au imprimat palmele pe o planşă.
6 ∙ 5 = 30 Află, cu ajutorul desenului de mai jos:
7 ∙ 5 = 35
8 ∙ 5 = 40
9 ∙ 5 = 45
10 ∙ 5 = 50
6 ∙ 6 = 36 l Câte degete se pot număra pe planşă?
7 ∙ 6 = 42 l Câte dintre ele provin de la un singur copil?
8 ∙ 6 = 48 l Scrie operaţiile prin care ai aflat răspunsurile, observând axa
9 ∙ 6 = 54 numerelor de mai jos.
10 ∙ 6 = 60
5 10 15 20 25 30 35 40 45 50
6 12 18 24 30 36 42 48 54
l Urmăreşte axa de mai sus (cu roşu) şi spune câte ouă sunt în
2 cartoane cu câte 6 ouă fiecare.
l Dar în 5 cartoane de acelaşi fel?
MĂ JOC 3. Scrie A (adevărat) sau F (fals), în caiet, în dreptul egalităţilor:
l Descoperă nume- a) 4 ∙ 5 = 5 ∙ 4 b) 8 ∙ 6 = 5 ∙ 8 c) 4 ∙ 5 = 5 ∙ 5
rele ascunse sub fi- 3 ∙ 6 = 6 ∙ 3 2 ∙ 6 = 6 ∙ 2 5 ∙ 6 = 6 ∙ 5
gurile geometrice:
4. Rezolvă exerciţiile de mai jos:
a) ∆ ∙ ∆ =
∙ ∆ = 5 7 4 5
∙ ∆ = 16 ∙ ∙ ∙ ∙
b) ∆ ∙ = 6 6 5 8
∙ = ▭
▭ ∙ ∆ = ▭ ∙ 6 ∙ 9 ∙ 9 ∙ 6
▭ ∙ = 18
72

