Page 10 - fizica_VI
P. 10

8
















               Competenţe generale şi competenţe specifice




                     Investigarea ştiinţifică structurată, în principal experimentală, a unor
                     f
                  1 enomene fizice simple, perceptibile
                    1.1.  Explorarea proprietăţilor şi fenomenelor fizice în cadrul unor investigaţii
                        simple
                    1.2. Folosirea unor metode de înregistrare şi reprezentare a datelor experimentale
                    1.3. Formularea unor concluzii simple pe baza datelor experimentale obţinute în
                        cadrul investigaţiilor ştiinţifice


                      Explicarea ştiinţifică a unor fenomene fizice simple şi a unor aplicaţii
                  2 tehnice ale acestora

                    2.1. Identificarea în natură și în aplicații tehnice uzuale a fenomenelor fizice studiate
                    2.2. Descrierea calitativă a unor fenomene fizice simple identificate în natură și în
                        aplicații tehnice uzuale
                    2.3. Respectarea regulilor stabilite pentru protecția propriei persoane, a celorlalți
                        și a mediului în timpul utilizării diferitelor instrumente, aparate, dispozitive


                      Interpretarea unor date şi informaţii, obţinute experimental sau din alte
                  3  surse, privind fenomene fizice simple şi aplicaţii tehnice ale acestora

                    3.1. Extragerea de date şi informaţii ştiinţifice relevante din observaţii proprii
                    3.2. Organizarea datelor experimentale în diferite forme simple de prezentare
                    3.3. Formularea unor concluzii simple cu privire la datele obţinute şi la evoluţia
                        propriei experienţe de învăţare



                      Rezolvarea de probleme / situaţii problemă prin metode specifice
                  4 fizicii
                    4.1. Utilizarea unor mărimi fizice și a unor principii, teoreme, legi, modele fizice
                        pentru a răspunde la întrebări/probleme care necesită cunoaștere factuală
                    4.2.  Folosirea unor modele simple în rezolvarea de probleme simple / situaţii
                        problemă experimentale
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15