Page 84 - matematica_II
P. 84
CUVINTE-CHEIE E. ÎMPĂRŢIREA CU REST 0
l Deîmpărţit
l Împărţitor ÎN CONCENTRUL 0–100
l Cât
l Semnul împărţirii 1 Scăderea repetată şi legătura ei cu împărţirea
„:” 1. Răzvan priveşte cum cele 8 rândunele se întorc, câte două la fie-
6 – 2 – 2 – 2 = 0 care cuib.
6 : 3 = 2
Ajută-l să afle de câte cuiburi este nevoie.
OBSERVĂ REZOLVAREA
8 – 2 – 2 – 2 – 2 = 0 sau: 8 : 2 = 4 → cât
de 4 ori deîmpărţit împărţitor
}
Se citeşte: Se citeşte:
2 se cuprinde în 8 de 4 ori. 8 împărţit la 2 egal 4.
2. Numără, descrescător, în intervalul 18–0.
a) din 2 în 2; b) din 3 în 3; c) din 6 în 6.
MĂ JOC
3. Cei 18 copii din clasă se împart, la ora de matematică, în grupe
l Împarte, pe rând, de câte 6.
24 de beţişoare în Află, urmărind axa de mai jos, numărul grupelor formate.
grupe egale de câte:
– 3 beţişoare; – 6 – 6 – 6
– 4 beţişoare; 0 6 12 18
– 6 beţişoare;
– 8 beţişoare.
4. Calculează, prin scădere repetată, numărul pungilor folosite pen-
tru ambalarea fructelor din imagine, grupându-le:
l Scrie, de fiecare
dată, câte grupe ai
obţinut prin scă-
dere repetată şi îm-
părţire. a) câte 2; b) câte 3; c) câte 4; d) câte 6.
82

