Page 89 - matematica_II
P. 89

6. Află jumătatea numerelor:  8; 16; 20; 6; 14; 2; 10; 4; 12; 18.               AM ÎNVĂŢAT

        7. Alex are 27 de bomboane pe care le împarte în mod egal la 9                  l Un număr de două
        prieteni.                                                                       ori mai mic se ob-
           Câte bomboane primeşte fiecare?                                              ţine împărţind nu-
                                                                                        mărul dat la 2.
        8. Desenează tabelul în caiet şi completează casetele:
                                                                                        l Un număr de trei

                numărul           3   6 9                                               ori mai mic se obţine
                                                                                        împărţind numărul
            de 3 ori mai mic      1              deîmpărţit 18         15 27 64
                                                                                        dat la 3.
              cu 2 mai mic        1              împărţitor     3 2         9           l Aflu jumătatea

           de 2 ori mai mare 6                       rest           4 5          8      împărţind numărul
                                                                                        dat la 2.
             cu 3 mai mare        6



        9. Dacă pentru o bluză se folosesc 3 nasturi, pentru câte bluze de
        acelaşi fel se vor folosi 30 de nasturi?

        10. Calculează:
           a) la câtul numerelor 27 şi 3 adună diferenţa lor;
           b) produsul numerelor 8 şi 2 împarte-l la câtul numerelor 36 şi 9;
           c) adună câtul numerelor 24 şi 3 cu suma lor.


        11. Observă imaginile de mai jos şi răspunde la întrebări:



                                                                                         ŞTIAI CĂ...

                                                                                         l ... prima maşină
                                                                                         care putea calcula

                                                                                         „·”  şi „:” a fost inven-
           l Se transportă către piaţă mai întâi 21 de pepeni, apoi de 7 ori
        mai puţin şi, la sfârşit, încă 153 de pepeni, folosindu-se de fiecare            tată acum aproape
        dată alt mijloc de transport dintre cele de mai sus.                             500 de ani?
           a) Câţi pepeni s-au transportat a doua oară?                                  MĂ JOC
           b) Asociază în caiet numărul de pepeni cu mijlocul de transport
        potrivit.                                                                        l Găseşte două nu-
           c) Câţi pepeni s-au transportat cu bicicleta şi cu roaba?                     mere care, adunate

           l Formulează alte întrebări şi găseşte răspunsurile potrivite.                şi apoi înmulţite
                                                                                         între ele, dau ace-
                                                                                         laşi rezultat.



                                              87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94