Page 89 - matematica_II
P. 89
6. Află jumătatea numerelor: 8; 16; 20; 6; 14; 2; 10; 4; 12; 18. AM ÎNVĂŢAT
7. Alex are 27 de bomboane pe care le împarte în mod egal la 9 l Un număr de două
prieteni. ori mai mic se ob-
Câte bomboane primeşte fiecare? ţine împărţind nu-
mărul dat la 2.
8. Desenează tabelul în caiet şi completează casetele:
l Un număr de trei
numărul 3 6 9 ori mai mic se obţine
împărţind numărul
de 3 ori mai mic 1 deîmpărţit 18 15 27 64
dat la 3.
cu 2 mai mic 1 împărţitor 3 2 9 l Aflu jumătatea
de 2 ori mai mare 6 rest 4 5 8 împărţind numărul
dat la 2.
cu 3 mai mare 6
9. Dacă pentru o bluză se folosesc 3 nasturi, pentru câte bluze de
acelaşi fel se vor folosi 30 de nasturi?
10. Calculează:
a) la câtul numerelor 27 şi 3 adună diferenţa lor;
b) produsul numerelor 8 şi 2 împarte-l la câtul numerelor 36 şi 9;
c) adună câtul numerelor 24 şi 3 cu suma lor.
11. Observă imaginile de mai jos şi răspunde la întrebări:
ŞTIAI CĂ...
l ... prima maşină
care putea calcula
„·” şi „:” a fost inven-
l Se transportă către piaţă mai întâi 21 de pepeni, apoi de 7 ori
mai puţin şi, la sfârşit, încă 153 de pepeni, folosindu-se de fiecare tată acum aproape
dată alt mijloc de transport dintre cele de mai sus. 500 de ani?
a) Câţi pepeni s-au transportat a doua oară? MĂ JOC
b) Asociază în caiet numărul de pepeni cu mijlocul de transport
potrivit. l Găseşte două nu-
c) Câţi pepeni s-au transportat cu bicicleta şi cu roaba? mere care, adunate
l Formulează alte întrebări şi găseşte răspunsurile potrivite. şi apoi înmulţite
între ele, dau ace-
laşi rezultat.
87

