Page 94 - matematica_II
P. 94
CUVINTE-CHEIE 6 Cazuri speciale de împărţire. Proba înmulţirii. Proba
l Probă/verificare împărţirii
l Operaţie inversă
l De 10 ori mai mic/ ÎMI AMINTESC 6 ∙ 0 = 0 6 ∙ 1 = 6 6 ∙ 10 = 60
mai mare
1. Numără din 10 în 10, descrescător, în intervalul 100–0, cu ajuto-
rul axei de mai jos:
REŢINE
0 : 5 = 0 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
6 : 0 = nu are sens
-10 -10 -10 -10 -10 -10 -10 -10 -10 -10
1 : 1 = 1
2 : 1 = 2 2. Bunica împarte în mod egal 3. Priveşte imaginea şi spune:
3 : 1 = 3 10 prăjituri celor 10 nepoţi ai săi. a) Ce crezi că vrea să facă pisica?
4 : 1 = 4 Câte prăjituri primeşte fiecare b) Câţi peşti sunt în acvariu?
5 : 1 = 5 copil? c) Câţi peşti vor fi prinşi?
6 : 1 = 6
7 : 1 = 7
8 : 1 = 8
9 : 1 = 9
10 : 1 = 10
10 : 10 = 1 REZOLVARE REZOLVARE
20 : 10 = 2 l Se scrie: 10 : 10 = 1 l Se scrie: 0 : 1 = 0
30 : 10 = 3 l Se citeşte: l Se citeşte:
40 : 10 = 4
50 : 10 = 5 l zece împărţit la zece l zero împărţit la unu
60 : 10 = 6 sau este egal cu unu sau este egal cu zero
70 : 10 = 7 l zece se cuprinde în l unu se cuprinde în zero
80 : 10 = 8 zece o singură dată de zero ori
90 : 10 = 9 4. Bunica vrea să-i dea nepotului 5 bomboane, dar acesta nu este
100 : 10 = 10 acasă. Câte bomboane primeşte nepotul?
Rezolvare: 5 : 0 = ? Împărţirea la 0 nu are sens.
5. Calculează:
a) numerele de zece ori mai mici decât: 70; 50; 80; 30; 100;
b) rezultatul împărţirilor: 9 : 1; 6 : 1; 8 : 1; 3 : 1; 1 : 1;
c) câtul împărţirii lui 0 la: 2; 6; 9; 5; 7.
92

