Page 89 - biologie_VI
P. 89
RECAPITULARE 87
APLICAȚII
Activitate pe grupe
Grupa 1- Aplicații practice
Împreună cu colegii de grupă:
l Accesează link-ul https://youtu.be/CWFyxn0qDEU The Heart and Circulatory System - How They Work.
l Urmărește cu atenție filmul despre activitatea sistemului cardiovascular.
l Completează apoi pe caiet următoarea fișă de lucru:
Inima este un organ …………., situat în cutia....................., în partea............... . Septul interatrial și interventricular o împart
în două părți: una dreaptă cu sânge .................................... și una .................. cu sânge .................................
Circulația pulmonară se realizează pe traseul: inimă – ………………
Circulația sistemică se realizează pe traseul: inimă – ……………………………………….......
Valvele care determină sensul circulației sângelui sunt ……………………………………...….
Contracția inimii se numește ………………, timp în care …………………………….............., iar relaxarea se numește ………………………..,
timp în care ……………………………..
Miocardul este vascularizat de vase de sânge care se numesc …………………………….......
Vasele de sânge care pleacă de la inimă se numesc …………….., iar cele care vin la inimă se numesc………….
l Folosește valorile precizate în film în construirea unei probleme pe care apoi să o rezolvi.
l Verifică completarea fișei de lucru și rezolvarea problemei alături de colegii de grupă.
l La final, prezentați profesorului și celorlalți colegi din clasă produsele activității voastre.
Grupa 2 – Aplicații teoretice
l Formează o grupă cu încă trei colegi și observați cu atenție cele două imagini.
l Discutați despre ce credeți că reprezintă acestea.
l Realizați, individual, o poveste de cinci–șase rânduri, în care să descrieți procesele observate.
(exemplu: povestea apei – din seve – în corpul plantei, povestea apei – din sânge – în corpul omului).
l Citiți colegilor poveștile și spuneți-vă părerea în legătură cu acestea (cât sunt de corecte, inspirate, ade-
vărate etc.)

