Page 89 - biologie_VI
P. 89

RECAPITULARE                                          87


                                                         APLICAȚII

                                                    Activitate pe grupe
                                                 Grupa 1- Aplicații practice


              Împreună cu colegii de grupă:
              l Accesează link-ul https://youtu.be/CWFyxn0qDEU The Heart and Circulatory System - How They Work.
              l Urmărește cu atenție filmul despre activitatea sistemului cardiovascular.
              l Completează apoi pe caiet următoarea fișă de lucru:



               Inima este un organ …………., situat în cutia....................., în partea............... . Septul interatrial și interventricular o împart
              în  două părți: una dreaptă cu sânge .................................... și una .................. cu sânge .................................
              Circulația pulmonară se realizează pe traseul: inimă – ………………
              Circulația sistemică se realizează pe traseul: inimă – ……………………………………….......
              Valvele care determină sensul circulației sângelui sunt ……………………………………...….
               Contracția inimii se numește ………………, timp în care …………………………….............., iar relaxarea se numește ………………………..,
              timp în care ……………………………..
              Miocardul este vascularizat de vase de sânge care se numesc …………………………….......
              Vasele de sânge care pleacă de la inimă se numesc …………….., iar cele care vin la inimă se numesc………….


              l Folosește valorile precizate în film în construirea unei probleme pe care apoi să o rezolvi.
              l Verifică completarea fișei de lucru și rezolvarea problemei alături de colegii de grupă.
              l La final, prezentați profesorului și celorlalți colegi din clasă produsele activității voastre.


                                                Grupa 2 – Aplicații teoretice

              l Formează o grupă cu încă trei colegi și observați cu atenție cele două imagini.
              l Discutați despre ce credeți că reprezintă acestea.
              l Realizați, individual, o poveste de cinci–șase rânduri, în care să descrieți procesele observate.
              (exemplu: povestea apei – din seve – în corpul plantei, povestea apei – din sânge – în corpul omului).
              l Citiți colegilor poveștile și spuneți-vă părerea în legătură cu acestea (cât sunt de corecte, inspirate, ade-
           vărate etc.)
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94