Page 90 - biologie_VI
P. 90

88                                         RECAPITULARE




                                                     Grupa 3 – Exerciții
              Împreună cu colegii de grupă:
              I. Găsiți corespondența între structuri ale plantelor și animalelor implicate în circulație și argumen-
           tați răspunsurile.


                          Structură dintr-un organism vegetal       Structură dintr-un organism animal
                     1. stomată                              A. inimă;
                     2. vas lemnos și vas liberian           B. sânge;
                     3. frunză                               C. artere și vene;
                     4. seve                                 D. glandă sudoripară.

              II. Încadrați următoarele noțiuni în coloana corespunzătoare.
                  Noțiuni:  eritrocit, coagulare, trombocit, hemoglobină, leucocit, celulă nucleată, transport oxigen, frag-
                           ment celular, fagocitoză.


                            Element figurat               Structură                     Rol






                                            III. Completați legenda imaginii alăturate, care reprezintă sistemul cir-
                                         culator al omului, după model: 9 – capilare sangvine.
                                                           1.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                           2.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                           3.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                           4.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                           5.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                           6.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                           7.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                                                           8.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
              IV. Realizați un text, de maximum jumătate de pagină, intitulat „Circulația la plante”, pornind de la
           următoarele noțiuni: absorb ie, lemn, liber, frunză, transpira ie, rădăcină, seva brută  i seva elaborată.



                                                 Grupa 4 – Creații artistice
              Turul galeriei:
              l găsește încă cinci colegi cu care să formați două echipe;
              l realizați două colaje în care să reprezentați circulația printr-un organism vegetal (o echipă), respectiv
           printr-un organism animal (cealaltă echipă);
              l expuneți colajele realizate alături de cele ale colegilor și realizați turul galeriei, făcând observații scrise
           asupra acestora (interevaluare);
              l prezentați colajele realizate, dezbătând și eventualele observații ale colegilor pe care le găsiți notate pe colaje.



                              În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o

                              evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95