Page 90 - biologie_VI
P. 90
88 RECAPITULARE
Grupa 3 – Exerciții
Împreună cu colegii de grupă:
I. Găsiți corespondența între structuri ale plantelor și animalelor implicate în circulație și argumen-
tați răspunsurile.
Structură dintr-un organism vegetal Structură dintr-un organism animal
1. stomată A. inimă;
2. vas lemnos și vas liberian B. sânge;
3. frunză C. artere și vene;
4. seve D. glandă sudoripară.
II. Încadrați următoarele noțiuni în coloana corespunzătoare.
Noțiuni: eritrocit, coagulare, trombocit, hemoglobină, leucocit, celulă nucleată, transport oxigen, frag-
ment celular, fagocitoză.
Element figurat Structură Rol
III. Completați legenda imaginii alăturate, care reprezintă sistemul cir-
culator al omului, după model: 9 – capilare sangvine.
1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Realizați un text, de maximum jumătate de pagină, intitulat „Circulația la plante”, pornind de la
următoarele noțiuni: absorb ie, lemn, liber, frunză, transpira ie, rădăcină, seva brută i seva elaborată.
Grupa 4 – Creații artistice
Turul galeriei:
l găsește încă cinci colegi cu care să formați două echipe;
l realizați două colaje în care să reprezentați circulația printr-un organism vegetal (o echipă), respectiv
printr-un organism animal (cealaltă echipă);
l expuneți colajele realizate alături de cele ale colegilor și realizați turul galeriei, făcând observații scrise
asupra acestora (interevaluare);
l prezentați colajele realizate, dezbătând și eventualele observații ale colegilor pe care le găsiți notate pe colaje.
În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o
evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).

